H342 CphKids 5 (træning: tirsdag og søndag)

9-12 år (fødselsår 2007-2010)
Søndag
14.00-16.00
Hermeshallen, hal 2 og 3
Casper Hartung. Hjælpetrænere: Ida Hvidsten, David Corinth og Lukas Jakobsen (kun søndag)
OBS OBS OBS: CphKids 5 træner tirsdag kl. 17.30-19.00 samt søndag kl. 14.00-16.00. Begge dage i Hermeshallen. Holdet træner til og med maj.

CphKids er fem hold i et samlet koncept under ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast inden for springgymnastikken. Trænerne på de fem hold samarbejder for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 12 år.

CphKids er et koncept, der har rødder i ”Kvalitet i børnegymnastikken”. Vi bruger i konceptet i mange redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne korrekt. Samtidig med den korrekte udførsel sigter vi også på at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange, da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner.
Deltagelseskrav:
I den første tid på holdet vurderer vi de enkelte gymnaster og flytter gymnasterne efter deres kunnen til passende CphKids-hold.

Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold/sæsoner. Disse mål har vi grupperet inden for områderne:

1) Opførsel og dannelse
2) Sikkerhed
3) Styrke
4) Gymnastiske øvelser og spring.

På CphKids 5 har vi følgende forventninger til gymnasten:

Håndstand-hop, kraftspring med modtagning, araber-flik med modtagning (evt. lille pause inden flik) samt sikker salto på trampolin.
På CphKids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepteret, men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning.

November 2018: Weekendtræning.
Foråret 2019: Ekstraopvisning (endnu ikke planlagt).
6. april 2019: ODK's Forårsopvisning.
Sommer 2019: Ekstra gymnastikweekend (endnu ikke planlagt - pris: ca. 400 kr.)
Der vil blive indkøbt dragter fælles, og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr.

Dragterne vil være magen til sidste års dragter og disse kan derfor godt genbruges, hvis størrelserne muliggør dette.
Kontakt trænerteam:
Casper:casper.hartung@gmail.com
2. september 2018 til 26. maj 2019.