H208 CphKids 2

6-7 år (fødselsår 2012-2013)
Søndag
11:00-12:15
Hermeshallen, hal 2 og 3
Finn Goth
CphKids er fem hold i et samlet koncept under ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast inden for springgymnastikken. Trænerne på de fem hold samarbejder for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 12 år.

CphKids er et koncept, der har rødder i ”Kvalitet i børnegymnastikken”. Vi bruger i konceptet i mange redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne korrekt. Samtidig med den korrekte udførsel sigter vi også på at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange, da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner.
Deltagelseskrav:
I den første tid på holdet vurderer vi de enkelte gymnaster og flytter gymnasterne efter deres kunnen til passende CphKids-hold.

Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold/sæsoner. Disse mål har vi grupperet inden for områderne:

1) Opførsel og dannelse
2) Sikkerhed
3) Styrke
4) Gymnastiske øvelser og spring.

På CphKids 2 har vi følgende forventninger til gymnasten:
Forlæns og baglæns kolbøtte (med hjælp), begyndende vejrmølle, opspring i trampolinen, lave håndstand op ad væg (kravle baglæns op eller svinge op med hjælp).

På CphKids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepteret, men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning.

Vi deltager til ODK's Forårsopvisning 6. april 2019.
Der vil blive indkøbt dragter fælles, og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr.

Dragterne vil være magen til sidste års dragter og disse kan derfor godt genbruges, hvis størrelserne muliggør dette.
Kontakt trænerteam:
Finn: goth1973@gmail.com
2. september 2018 til 28. april 2019.

Alle udbudte ydelser er kontingenter til foreningens aktiviteter. Der kan betales med følgende kort: Dankort og VISA/Dankort. Kortgebyr opkræves ikke. Du betaler først for en aktivitet når foreningen har registreret din tilmelding. Ved modtaget betaling modtager du en email med kvittering, hvis du har angivet en email-adresse under tilmelding. Betalingen sker via QuickPay.dk vha. SSL, og de indtastede kortoplysninger verificeres af PBS. De indtastede kortoplysninger er krypterede og kan ikke læses af andre. Der er fra indbetaling af kontingent har fundet sted og i hele bindingsperioden ikke fortrydelsesret eller opsigelsesmulighed. Kontingentet er personligt og kan ikke overdrages. Der er tilgang til dine medlemsoplysninger fra ODK's bestyrelse, samt få personer, der alene har til opgave at administrere ODK's medlemmer eller ved revision at kontrollere ODK's medlemstal. Desuden videregives dine kontaktoplysninger til instruktører på hold, som du måtte have tilmeldt dig. Når du tilmelder dig et hold i ODK, accepterer du også at der kan blive taget billeder af dig i træningssammenhæng, som foreningen bruger på diverse platforme som fx vores hjemmeside og Facebook. Du accepterer også ODKs Samværspolitik <= klik link. Endelig er du bekendt med ODKs Tilmeldingsregler <= klik link.