H378-F: CPH Kids 4, 8-10 år

Alder: 8-10 år (fødselsår 2014-2016)
Pris: 1.950,00 DKK
Søndag: 13.00-14.30
Instruktør:
Thomas Wikkelsø, Casper Hartung Christensen

Sæson 2023/2024

Betaling

Via Dankort eller internationalt kreditkort & MobilePay Online

Aktivitet:

CPH Kids er fem hold for gymnaster i alderen 5-15 år, i et samlet koncept under Gymnastikforeningen ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast indenfor springgymnastikken. Trænerne på de fem hold samarbejder tæt for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 15 år.

Træningen hos CPH Kids tager udgangspunkt i de pædagogiske og motoriske overvejelser bag Kvalitet i Børnegymnastikken ”KiB”. Vi bruger i konceptet redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne mest korrekt. Vi sigter efter at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange, da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner. Vores træninger er tilrettelagt med et højt aktivitetsniveau.

Målet for en CPH Kids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen.

Disse mål har vi grupperet indenfor områderne:

• Opførsel og dannelse
• Sikkerhed
• Styrke
• Gymnastiske øvelser og spring

Deltagelseskrav:

Forventet alder 8-10 år.

Sikkert araberspring, stående flik-flak med modtagning, håndstand-rulle (med lidt modtagning), begyndende kraftspring, begyndende salto på trampolin (uden saltoplint)

Definitioner:
"Sikker" = Her kan gymnasten uden problem selv lave springet, og kan lande det på benene uden andet end sikkerhedsmodtagning ved sin side.
"Begyndende" = her har gymnasten stiftet bekendtskab med springet, og ved hvad der forventes, men skal stadig bruge modtagning og vejledning for at lave springet.
"Med modtagning" = her kan gymnasten næsten selv lave et sikkert spring, men skal stadig bruge fysisk, teknisk eller psykisk modtagning

Forventninger til dig:

På CPH Kids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepterede men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning

I de første tid på holdet vurderer vi de enkelte gymnaster. Vi flytter gymnaster hvis vi vurderer at gymnasten passer bedre på et andet CPH Kids-hold.

Opvisninger og ekstratræninger:

Vi deltager i ODK’s forårs-opvisning lørdag d. 27. april 2024.
Desuden forventer vi at afholde en ekstratræning i efteråret og en gymnastikweekend i forsommeren.
Udgiften til opvisningsdragt ca. 200 kr. og 400 kr. til gymnastikweekend er inkluderet i kontingentet.

Trænere:

Thomas & Casper

Kontakt trænerteam:

CPH Kids-koordinator Thomas Wikkelsø: thomaswikkelsoe@gmail.com

Periode:

3. september 2023 til 26. maj 2024.
Bemærk: Der er ingen træning i skolernes ferier