H520-F: ODK's Damer

25-80 år (fødselsår 1939-1994)
Tirsdag
19:30-21.30
Kun kvinder/piger
Frederiksberg Gymnasium, Idrætshallen
Mette Schmidt Rasmussen og Rikke Oh Bak
ODK’s Damer er holdet for dig, som bare må bevæge dig, når du ser et tomt halgulv og hører rytmerne banke!

Måske har du været gymnast i mange år? Måske har du holdt pause, fordi du bare fik nok af takter og opstillinger? Lige meget hvad, er der i hvert fald plads til dig hos os!

Vi elsker grundgymnastikken, og på ODK’s Damer kommer du både over gulvet, ned i knæene, rundt i luften, op på tæerne og heeelt ud i siderne. Faktisk derud, hvor du er lige ved at miste balancen.

Vores vigtigste fokus undervejs er, at du sammen med resten af holdet mærker en forskel i løbet af sæsonen. Vi skal blive dygtigere, stærkere og mere smidige, end da vi startede – og vi skal have det sjovt både mens det sker og uden for træning.

Vi vil i løbet af sæsonen arbejde fokuseret med forskellige genre og områder af kroppen. I sæson 19-20 leger vi videre med bolden som håndredskab, og derudover laver vi en to-tre serier – formentlig en valseserie - så vi får et alsidigt opvisningsprogram.

1) At du har lyst til at bevæge din krop og blive dygtigere.
2) At du har lyst til at være sammen med en flok skønne damer hver tirsdag aften i to timer.
3) At du har basiskendskab til gymnastik og/eller bevægelse/dans.

På ODK’s Damer er der plads til, at arbejdet trækker ud, børnene bliver syge eller du på anden måde er forhindret i at komme til træning. Men vi håber, du vil prioritere holdet – og ellers fortælle os, hvis du er udfordret i at deltage i en kortere eller længere periode (i så fald kan vi sikkert finde en løsning sammen).

Holdet deltager i to forårsopvisninger: DGI Storkøbenhavns Forårsstævne og ODK’s egen forårsopvisning. Er der stemning for én mere, er dette også en mulighed, som vi i trænerteamet ikke vil stå i vejen for.

Der vil være en weekendtræning den 26/10-2019 samt en dag i starten af 2020 (denne dato er endnu ikke fastlagt).

Kontingentet dækker også 500 kroner, som skal bruges på håndredskab og dragt. Vi forventer, at der vil være penge i overskud, og de vil enten blive tilbagebetalt eller ryge i en afslutningsmiddagspulje.
mette@odk.dk
rikkeoh@hotmail.com
Om instruktørerne:
Om Mette: Har gået på DGI Svendborg Rep. (dengang der var noget, der hed det), Vejstrups Lillehold og udtaget hold i Aarhus Studenter Gymnastik. Fik dog nok af gymnastikken og holdt pause i fem år, før jeg vendte tilbage i 2013. Først som gymnast og nu selv som instruktør på tredje år i ODK, hvor jeg senest har været på en uges rytmecamp på Gymnastikhøjskolen i Ollerup for at samle inspiration.
.
Om Rikke: Var fra cirka 2001 til 2009 instruktør på diverse rytmehold i ODK. Siden har jeg fået to børn og har haft forældre-/barnhold med dem. Jeg har været aktiv gymnast på dette hold sidste år, og før dét har jeg gået på amts- og foreningshold i DGI Nordvest og København. Gymnastik for mig er afløb for følelser, kontakt til kroppen og et sted med frihed - Fællesskab og badebajere.

3. september 2019 til 30. april 2020