H346-F: CphKids 5 (tirsdag og søndag)

9-13 år (fødselsår 2006-2010)
Søndag
14.00-16.00
Hermeshallen, hal 2 og 3
Casper Hartung og Line Hansen.
CphKids er 5 hold i et samlet koncept under gymnastikforeningen ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast indenfor springgymnastikken. Trænerne på de 5 hold samarbejder tæt for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 13 år.

CphKids er et koncept, der har rødder i ”Kvalitet i børnegymnastikken”. Vi bruger i konceptet mange redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne korrekt. Samtidig med den korrekte udførsel sigter vi også på at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner.

Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold. Disse mål har vi grupperet indenfor områderne Opførsel og dannelse, Sikkerhed, Styrke og Gymnastiske øvelser og spring. De enkelte mål for de enkelte hold er gennemgået nedenfor.

På CphKids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepterede men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning. Der vil blive indkøbt dragter fælles og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr. Dragterne vil være magen til sidste års dragter og disse kan derfor godt genbruges hvis størrelserne muliggør dette.

Deltagelseskrav:
Håndstand-hop, kraftspring med modtagning, araber-flik med modtagning (evt. lille pause inden flik), sikker salto på trampolin.

Definitioner:
"Sikker" = Her kan gymnasten uden problem selv lave springet, og kan lande det på benene uden andet end sikkerhedsmodtagning ved sin side.
"Begyndende" = her har gymnasten stiftet bekendtskab med springet, og ved hvad der forventes, men skal stadig bruge modtagning og vejledning for at lave springet.
"Med modtagning" = her kan gymnasten næsten selv lave et sikkert spring, men skal stadig bruge fysisk, teknisk eller psykisk modtagning

I den første tid på holdet vurderer vi de enkelte gymnast er og flytter gymnasterne efter deres kunnen til passende CphKids-hold. Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold. Disse mål har vi grupperet indenfor områderne Opførsel og dannelse, Sikkerhed, Styrke og Gymnastiske øvelser og spring. På dette hold har vi følgende forventninger til gymnasten.

Vi forventer en aktiv deltagelse fra start til slut. Når vi møder op til træning, er vi klar, og har drukket og spist tilstrækkeligt til at gennemføre hele træningen.

Gymnastikkens dag i Gadstrup 2020
DGI forårsopvisning 2020
ODKs forårsopvisning april 2020
Gymnastikweekend November 2019
Træningsweekend sommer 2020

Kontingent er inkl. udgifter til dragt 200 kr.,
,men der på påregnes udgifter til gymnastikweekend 250 kr.

Træningstider
Tirsdage kl. 17.45 - 19.15