H206-F: CphKids 1

Tilmeldingsfrist
20. okt. 2019, kl. 23:59
5-6 år (fødselsår 2013-2014)
Søndag
10:00-11:15
Hermeshallen, hal 2 og 3
Ida Hvidsten og Jasmin Andersen
CphKids er fem hold i et samlet koncept under gymnastikforeningen ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast inden for springgymnastikken. Trænerne på de fem hold samarbejder tæt for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 13 år.

CphKids er et koncept, der har rødder i ”Kvalitet i børnegymnastikken”. Vi bruger i konceptet mange redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne korrekt. Samtidig med den korrekte udførsel sigter vi også på at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner.

Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast. Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold. Disse mål har vi grupperet indenfor områderne Opførsel og dannelse, Sikkerhed, Styrke og Gymnastiske øvelser og spring. De enkelte mål for de enkelte hold er gennemgået nedenfor.

På CphKids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepterede men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning. Der vil blive indkøbt dragter fælles og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr. Dragterne vil være magen til sidste års dragter og disse kan derfor godt genbruges hvis størrelserne muliggør dette.

Holdet kræver ingen gymnastiske forudsætninger. Du må gerne være helt ny til gymnastik, blot du har lyst til at lære og springe og have det sjovt.

Vi forventer en aktiv deltagelse fra start til slut. Når vi møder op til træning, er vi klar, og har drukket og spist tilstrækkeligt til at gennemføre hele træningen.

Vi deltager til ODK's Forårsopvisning 25. april 2020.
Der vil blive indkøbt dragter fælles, og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr., hvilket er indregnet i kontingentet.
Kontakt til instruktører:
Primærtræner Ida Hvidsten: ida-hvidsten@hotmail.com