H206 CphKids 1

20. aug. 2018, kl. 21:00
Tilmeldingsfrist
26. juni 2019, kl. 00:00
5-6 år (fødselsår 2013-2014)
Søndag
10:00-11:15
Hermeshallen, hal 2 og 3
Thomas Wikkelsø
CphKids er fem hold i et samlet koncept under ODK. Vi har fokus på udvikling af den enkelte gymnast inden for springgymnastikken. Trænerne på de fem hold samarbejder for at give den bedst mulige og progressivt udviklende træning for gymnaster i alderen 5 til 12 år.

CphKids er et koncept, der har rødder i ”Kvalitet i børnegymnastikken”. Vi bruger i konceptet i mange redskabsstationer, der er indrettet til at guide gymnasterne til at udføre øvelserne korrekt. Samtidig med den korrekte udførsel sigter vi også på at give gymnasterne mulighed for at udføre øvelserne flest mulige gange, da indlæringen i høj grad hænger sammen med antallet af korrekte repetitioner.
På CphKids 1 kan du komme helt uden forudsætninger. Du må med andre ord gerne være helt ny i gymnastikken, bare du har lyst til at lære at springe og have det sjovt.

I de første tid på holdet vurderer vi de enkelte gymnaster og flytter gymnasterne efter deres kunnen til passende CphKids-hold. Målet for en CphKids-gymnast er at være den komplette gymnast.

Vi har i konceptet omsat vores ambition til en række forskellige mål for gymnasternes kompetencer og kunnen efter, at gymnasterne har trænet hos os igennem et eller flere hold. Disse mål har vi grupperet inden for områderne:

- Opførsel og dannelse
- Sikkerhed
- Styrke
- Gymnastiske øvelser og spring.

På CphKids træner vi iført gymnastiktøj og bare fødder. Sorte gymnastiksko er også accepteret, men vi anbefaler bare fødder. Piger med langt hår forventes at have dette sat op i en hestehale eller fletning.
Vi deltager til ODK's Forårsopvisning 6. april 2019.
Der vil blive indkøbt dragter fælles, og det forventes, at alle gymnaster køber dette. Udgiften forventes at ligge i omegnen af 200,- kr.

Dragterne vil være magen til sidste års dragter og disse kan derfor godt genbruges, hvis størrelserne muliggør dette.
2. september 2018 til 28. april 2019.
Tilmeldingsfrist er overskredet.