H305 Sports Acro Aspirant

20. aug. 2018, kl. 21:00
Tilmeldingsfrist
26. juni 2019, kl. 00:00
6-99 år (fødselsår 1920-2013)
Mandag
16:30-18:00
Kildevældsskolen, Gymnastiksal B
Heidi Kynde Nielsen og Sisse Siegumfeldt. Hjælpere: Sira Johannessen og Augusta Thomassen
Vi laver en god grundtræning, hvor både styrke, puls, smidighed, balance, koordination og rytme trænes. Vi benytter forskellige lege og effektive træningsformer, så det bliver sjovt, men også tilpas hårdt.

Desuden træner vi specifikke akro-elementer, såsom: håndstand, katete, spagat og split, frontover og backover (forskellige former for bro), vejrmøller samt enkelte spring over gulv m.m. Der vil også være en del makker- og gruppearbejde, hvor vi skal løfte- og kaste med hinanden samt klatre rundt på hinanden og lave spændende formationer.

Optimalt set er vi derfor i forskellige aldersgrupper og gør også noget ud af at få et godt fællesskab på tværs af både køn og alder.
Vi forventer, at du giver “den gas” til træning og er indstillet på at blive bedre. Men det er også vigtigt, at du synes, det er sjovt at øve forskellige akro-elementer, samt at du møder stabilt til træningen, da vi er meget afhængige af hinanden på holdet.

Dine evner inden for akrobatik kan være alt fra begynder til øvet; niveauet tilpasses alle hver især. Du kan aspirere til Acro Konkurrenceholdet, men du kan også gå på holdet, selvom du ikke ønsker at træne hen imod konkurrence.

Der vil være to obligatoriske forældremøder for jer, der er under 18 år: Første møde samtidig med den 1. træning og andet møde samtidig med 1. træning efter jul.
Opvisninger og ekstratræning:
Du skal være indstillet på at kunne være en del af et show, da vi forventer at deltage i 2-3 opvisninger i løbet af foråret. Der kan også forekomme enkelte søndagstræninger i opvisningsperioden.
Der må derudover forventes en ekstra udgift på omkring kr. 600,- til køb af en flot Acro-dragt.
heidikyndenielsen@gmail.com // sisse@sisseyoga.dk
3. september 2018 til 29. april 2019.
Tilmeldingsfrist er overskredet.