H523 ODK's piger, damer og kvinder

20. aug. 2018, kl. 21:00
Tilmeldingsfrist
19. nov. 2018, kl. 00:00
25-99 år (fødselsår 1920-1994)
Tirsdag
19:30-21.30
Kun kvinder/piger
Frederiksberg Gymnasium, Idrætshallen
Mette Schmidt Rasmussen, Laura Gandrup og Rikke Oh Bak
ODK’s piger, damer og kvinder er holdet for dig, som elsker at bevæge dig til fed musik og ikke mindst bruge din krop!

Det kan være, du har været gymnast i mange år? Eller har haft en lang pause og nu vil prøve igen? Lige meget hvad, er der i hvert fald plads til dig!

Vi skal over gulvet, ned i knæene, rundt i luften, op på tæerne og ud i siderne. Kort sagt: Vi skal hele vejen rundt i grundgymnastikken. Det vigtigste er faktisk bare, at vi rykker os fra, hvor vi startede, og at det er sjovt undervejs - også uden for træningshallen.

Vi vil i løbet af sæsonen arbejde fokuseret med forskellige genre og områder af kroppen. Det betyder, at vi også i år vil have et håndredskab og derudover lave en to-tre serier, så vi får et alsidigt opvisningsprogram.
1) At du har lyst til at bevæge din krop og blive dygtigere.
2) At du har lyst til at være sammen med en flok skønne damer hver tirsdag aften i to timer.
3) At du har basiskendskab til gymnastik og/eller bevægelse/dans.

På ODK’s piger, damer og kvinder er der plads til, at arbejdet trækker ud, børnene bliver syge eller du på anden måde er forhindret i at komme til træning. Men vi håber, du vil prioritere holdet – og ellers fortælle os, hvis du er udfordret i at deltage i en kortere eller længere periode (i så fald kan vi sikkert finde en løsning sammen).

Holdet deltager i to forårsopvisninger: DGI Storkøbenhavns Forårsstævne og ODK’s egen forårsopvisning. Er der stemning for én mere, er dette også en mulighed, som vi i trænerteamet ikke står i vejen for.

Der vil være en weekendtræning den 26/10-2018 samt en dag i starten af 2019 (denne dato er endnu ikke fastlagt).

Der vil komme en ekstraudgift til dragt. Typisk vil dragten koste omkring 350 kr. Der kan også komme en ekstraudgift til et håndredskab. Regn med cirka 100 kroner.
Mail: mette@odk.dk / laugandrup@gmail.com / rikkeoh@hotmail.com
Om instruktørerne:
Mette:
Har gået på DGI Svendborg Rep., Vejstrups Lillehold og udtaget hold i Aarhus Studenter Gymnastik. Fik dog nok af gymnastikken og holdt pause i fem år, før jeg vendte tilbage i 2013. Først som gymnast og nu selv som instruktør på andet år i ODK, hvor jeg senest har været på en uges rytmecamp på Gymnastikhøjskolen i Ollerup for at samle inspiration.

Laura:
Startede ud som springgymnast, men fandt senere ud af, at rytme var sagen. Siden da jeg har undervist mange børnehold og selv gået på blandt andet DGI Sydøstjyllands Ynglingehold. Men jeg lagde gymnastikken på hylden i seks år for så at genoptage den igen her på holdet for to år siden - sidste år som instruktør.

Rikke:
Var fra cirka 2001 til 2009 instruktør på diverse rytmehold i ODK. Siden har jeg fået to børn og har haft forældre-/barnhold med dem. Jeg har været aktiv gymnast på dette hold sidste år, og før dét har jeg gået på amts- og foreningshold i DGI Nordvest og København. Gymnastik for mig er afløb for følelser, kontakt til kroppen og et sted med frihed - Fællesskab og badebajere.

4. september 2018 til 30. april 2019.
Der er ikke flere ledige pladser.