H113 Troldehop II - For børn med ASF (større børn/gengangere)

6-9 år (fødselsår 2010-2013)
Søndag
12.00-13.00
Skolen på La Cours Vej, øverste sal
Tove Johnsen
'Troldehop II' er et forældre-/barnhold for børn med ASF. Derfor er vi ikke mere end 10 på holdet.

Som udgangspunkt er 'Troldehop* for de store børn og især de børn, som har gået på holdet før. Med andre ord: Børn, som ved, hvordan man gør i en gymnastiksal. Derfor er aldersgruppen på 6-9 år også fleksibel.

'Troldehop' tilbyder motorik, spring og leg til piger og drenge med autisme. Der tilgodeses typiske ASF-behov - heraf færre børn på holdet end foreningens andre hold - en fast struktur samt en stor grad af forudsigelighed. Herunder en tydelig kommunikation ved skift understøttet af visuel struktur.

Børnene har hver deres måtte, hvor de starter og slutter timen, men vi bruger dem også, når vi afslutter en aktivitet og får besked om det næste, der skal ske. Der arbejdes ud fra ”De 9 H’er”.

På dette hold, bygger vi lidt videre på strukturen omkring et foreningshold. At følge en anvisning, kende de få men vigtige regler, der er i en sal og være en god kammerat. Vi skal samle på sejre og lære kroppen endnu bedre at kende, med processen, i centrum.

Igennem sæsonen skal vi lege, klatre, hoppe, gå balance, lave redskabsbaner, som giver styrke og motoriske udfordringer, rulle, slå kolbøtter og herved opnå en øget selvtillid med mere glæde og overskud til at klare hverdagens små og store udfordringer.

Der er plads og forståelse på holdet, hvis man har brug for en pause undervejs.
- At der bakkes op om et stabilt fremmøde for jeres barn.
- Alle møder omklædte (dette lærer dit barn, at han/hun går til en aktivitet, og der sker et skift).
- Alle børn har gymnastiksko (ikke kondisko). Der er koldt i salen om vinteren, så bare fødder bliver kolde.
- Forældre er aktivt deltagende med eget barn og går fra, hvis behovet opstår.
- Alle hjælper efter anvisning med at finde redskaber frem.
- Der meldes afbud pr. mail eller sms, hvis man ikke kommer.
Forældreinformation:
Vi starter med et forældremøde den 9. september kl. 11.00 på Skolen på La Cours Vej, øverste sal. Her vil der være uddybende information om holdet samt tid til spørgsmål. Mødet vil max vare en time.

Første gymnastiktime er derfor den 16. september kl. 12.00-13.00.
Kontakt trænerteam:
tove.johnsen@gmail.com
Om instruktøren:
Jeg har gået til gymnastik, siden jeg var barn, og jeg har erfaring med ASF-målgruppen. Jeg brænder for, at alle skal have muligheden for at gå til gymnastik og har nu dette hold på tredje år. Dette for at tilgodese de børn, hvis krop godt kan, men hvor autismedelen spænder ben for succes på andre hold. Dette hold kan måske på sigt lære dit barn ”koderne” for at indgå på større hold i ODK.
9. september 2018 til 28. april 2019.